يکشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۳ , 20 Oct 2024
رئیس سازمان نظام‌پزشکی گفت: اگر پزشک عمومی بخواهد برخی جراحی‌های زیبایی را انجام دهد باید حتما دوره آن را گذرانده و مجوز مربوطه را کسب کند.
پزشک عمومی برای انجام جراحی‌های زیبایی باید مجور مربوطه را اخذ کند
به گزارش زیبانا، محمد رئیس زاده رئیس سازمان نظام‌پزشکی در رابطه با انجام جراحی‌های زیبایی توسط پزشک‌های عمومی، اظهار کرد: کمیسیون ملی تایید صلاحیت هیئت پزشکی طبق قانون مجلس نهادی است که باید حدود بین رشته‌های مختلف برای متخصصین عمومی یا متخصصین با تخصص‌های مختلف  تایین تکلیف کند.

وی ادامه داد: این کمیسیون حدود دو سال است که متوقف شده؛ اما اگر دوباره شروع به فعالیت کند می‌تواند انجام عمل‌های زیبایی از سوی پزشکان عمومی را پیگیری کند و تصمیم بگیر که آیا این پزشک مرتکب خلاف شده است و یا خیر.

رئیس سازمان نظام‌پزشکی افزود: طبق مجوزی که کمیسیون ملی تایید صلاحیت هیئت پزشکی به پزشک می‌دهد، مشخص می‌شود چه کار‌ها و جراحی‌هایی را پزشکان عمومی می‌توانند انجام دهند.

رئیس‌زاده مطرح کرد: کمیسیون ملی تایید صلاحیت هیئت پزشکی باید جلسه تخصصی با حضور همه ذی‌نفعان از جمله پزشک متخصص، جراح پوست، جراح زیبایی، وزارت بهداشت، نظام پزشکی و مجلس برگزار کند و در رابطه با حد و مرز‌های فعالیت‌های پزشک عمومی تصمیم‌گیری کنند.

وی در پایان گفت: اگر پزشک عمومی بخواهد برخی جراحی‌های زیبایی را انجام دهد باید حتما دوره آن را گذرانده و مجوز مربوطه را کسب کند.
منبع : خبرگزاری دانشجو
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


شرکت های برگزیده