جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ , 18 Oct 2024
مدیرکل امور فناوری اطلاعات و سامانه‌های سلامت سازمان غذا و دارو از افزایش قابل توجه تعداد فرآورده‌های سلامت شناسایی شده در سال‌های اخیر خبر داد.
افزایش قابل توجه شناسه‌گذاری فرآورده‌های آرایشی بهداشتی در سال‌های اخیر
به گزارش زیبانا، مهندس سعید کاظمی اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار ارائه شده، روند شناسه‌گذاری فرآورده‌های سلامت در کشور طی سال‌های ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۳ رشد چشمگیری داشته است.

وی افزود: شناسه‌گذاری در حوزه ارایشی و بهداشتی طی سه سال اخیر  با جدیت در دستور کار قرار گرفته به طوری که تعداد کل فرآورده‌های شناسایی شده در این دوره به بیش از ۹۸ هزار مورد رسیده است.

مدیرکل امور فناوری اطلاعات و سامانه‌های سلامت سازمان غذا و دارو تصریح کرد: همچنین تعداد کل فرآورده‌های شناسه‌گذاری شده در حوزه آرایشی و بهداشتی در سال ۱۳۹۹، حدود ۷۸۰ مورد بوده است. اما این عدد درطول سه سال اخیر به ۹۸۲۰۲ مورد رسیده و نشان‌دهنده‌ی افزایش حدود ۲۰درصدی در تعداد فرآورده‌های شناسایی شده  است.

به گفته وی این اقدامات نشان از تلاش‌های سازمان غذا و دارو در جهت شفاف‌سازی بازار فرآورده‌های سلامت و حفاظت از حقوق مصرف‌کنندگان دارد. با شناسایی دقیق و کامل این فرآورده‌ها، امکان نظارت بهتر بر کیفیت و ایمنی آن‌ها فراهم شده و از نشت و یا ورود محصولات تقلبی و غیرمجاز به بازار جلوگیری می‌شود.
 
منبع : ایفدانا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


شرکت های برگزیده