شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳ , 19 Oct 2024
در آستانه سال جدید میزان استقبال از عمل‌های زیبایی به طرز غیرقابل باوری افزایش یافته است.
تنور جراحی‌های زیبایی آخر سال داغ شد
به گزارش زیبانا، مسابقه جراحی‌های زیبایی ادامه دارد و در آستانه سال جدید میزان استقبال از عمل‌های زیبایی به طرز غیرقابل باوری افزایش یافته است.

بسیاری از این جراحی‌ها غیرضرور بوده و در آینده نه چندان دور با از بین رفتن چهره اصیل ایرانی در سایه جراحی‌های زیبایی روبرو هستیم.

تمامی متقاضیان جراحی زیبایی باید قبل از عمل با یک روانشناس مشورت کنند زیرا آمار بیماری‌های روانی در سایه این جراحی‌ها افزایش یافته زیرا برخی بعد از عمل پیشمان شده و ضربه روحی می‌‎خورند.

ارزش‌های واقعی زنان در تله جراحی‌های زیبایی

جامعه‌شناس و مدرس دانشگاه گفت: جراحی‌های زیبایی، تله‌ای برای تک‌بُعدی شدن ارزش‌های زنانه در سایه تبلیغات رسانه‌ای منفی است.

هدیه منتظری ادامه داد: امروزه شاهد رشد چشم‌گیر جراحی‌های زیبایی در جامعه هستیم و سن این جراحی‌ها هر روز کاهش پیدا کرده و به نوجوانی رسیده است.

وی افزود: تمامی افرادی که می‌خواهند زیر تیغ جراحی زیبایی بروند، باید ابتدا به روانشناس مراجعه کنند، زیرا بسیاری از این جراحی‌ها غیرضرور بوده و نه تنها زیباتر نمی‌شوند، بلکه زیبایی آن‌ها به مخاطره می‌افتد.

منتظری گفت: من مراجعه‌کنندگانی را دارم که با انجام یک عمل جراحی غیرضرور گوشه‌نشین و درگیر بیماری روانی شدند و الان روزانه قرص‌های زیادی را مصرف می‌کنند و حاضر هستند میلیارد‌ها تومان هزینه کنند تا به وضعیت قبل از عمل برگردند.

این مدرس دانشگاه تصریح کرد: اگر از کنار هزاران خطر سلامتی این جراحی‌ها عبور کنیم، این جراحی‌ها ارزش معنوی زنان را از بین برده و تمرکز را بر ظاهر زن منعکس کرده است.

منتظری گفت: جامعه به طرز غیرقابل باوری به سمت ظاهرپرستی زنان رفته و دیگر حواس‌ها به ارزش‌های عمیق بانوان نیست.

وی ادامه داد: زیست مجازی حواس‌ها را به سمت ظاهر جذاب و آراسته جلب کرده و گرایش افراد به این سمت و سو افزایش یافته و همین موج باعث شده در فضای حقیقی آمار جراحی‌های زیبایی افزایش یابد.

این مدرس دانشگاه افزود: دشمن آهسته و آرام ارزش زن را زیر سؤال برده و حواس‌ها را متوجه زیبایی و جذابیت‌های ظاهری بانوان کرده است.

منتظری تأکید کرد: باید کاری برای این همه کوتاهی درباره آگاه‌سازی زنان کنیم وگرنه سرمایه‌های فرهنگی زیادی را از دست خواهیم داد.

وی در پایان اظهار داشت: خداوند همه انسان‌ها را زیبا آفریده است و نوجوانی و جوانی اوج زیبایی است و احتیاجی به جراحی نیست، باید با آگاه‌سازی نسل آینده کشور را متوجه تصمیم اشتباه‌شان کنیم، زیرا گاهی نه تنها زیبا نمی‌شوند بلکه زیبایی خدادادی خود را از دست می‌دهند.

گرایش نوجوانان به جراحی‌های زیبایی

سمیه قره‌داغی گفت: مسابقه جراحی‌های زیبایی بین زنان و مردان بسیار رایج شده و هر روز تنور این مسابقه داغ‌تر می‌شود.

متخصص جراحی زیبایی ادامه داد: نوجوانان نیز در صف جراحی‌های زیبایی قرار گرفته‌اند و این نگرانی ما را بیش از پیش می‌کند، زیرا این سن برای عمل زیبایی بسیار زود بوده و ما به هیچ عنوان توصیه نمی‌کنیم.

وی افزود: آمار استفاده از لوازم آرایشی و همچنین عمل‌های جراحی زیبایی در ایران بیش از سایر کشور‌ها است و این نشان می‌دهد که دشمن تلاش کرده تا مردم را از چهره خودشان بیزار کند و از طرفی به سمت زیبایی کاذب بیشتر بکشاند.

قره‌داغی تصریح کرد: چهره اصیل ایرانی در سایه افزایش گرایش مردم به سمت جراحی‌های زیبایی در حال از بین رفتن است و اگر امروز جلوی این امر گرفته نشود، سن این عمل‌ها هر روز کمتر می‌شود.

این متخصص گفت: از طرفی با آمار افرادی مواجه هستیم که بعد از عمل جراحی از تصمیم خود منصرف و گوشه‌نشین و به انواع بیماری‌های روانی مبتلا شده‎‌اند.

وی ادامه داد: فضای مجازی در ترغیب افراد به سمت عمل‌های جراحی زیبایی نقش بی‌بدیلی داشته و نباید از کنار این مهم ساده گذشت، زیرا سلامت عمومی افراد جامعه را به خطر انداخته است.

قره‌داغی افزود: باید با فرهنگ‎سازی جلوی آمار بالای جراحی‌های زیبایی را بگیریم، زیرا بسیاری از افراد اصلاً احتیاجی به این عمل‌ها ندارند و زیبایی ذاتی دارند و با دستکاری فقط به روح و جسم خود آسیب می‌زنند.

وی بیان کرد: تمام کسانی که برای جراحی‌های زیبایی مراجعه می‌کنند باید قبل از جراحی به رواشناس مراجعه کنند و اگر قانع نشدند، سپس به زیر تیغ جراحی بروند.

این متخصص بیان کرد: بسیاری از این جراحی‌ها عواقب غیر قابل جبرانی دارد و در برخی از موارد نمی‌توان با میلیارد‌ها دلار هزینه به سلامت جسمی و روحی قبل از عمل بازگشت، اما با تصمیم‌های عجولانه و بدون تحقیق به این جراحی‌ها تن می‌دهند.

دختران ۱۲ ساله در صف جراحی‌های زیبایی!

مهری عظیمی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: بازپرس جنایی اواسط آبان‌ماه امسال گزارش سه مرگ زیر تیغ جراحی را دریافت کرد که همه این افراد در مراکز زیبایی جان خود را از دست دادند.

متخصص پوست و مو ادامه داد: حدود ۶ هزار صفحه شامل پزشکان باصلاحیت و بدون صلاحیت در فضای مجازی وجود دارد که باید پلیس فتا بر این موضوع نظارت کند و مانع فعالیت غیر پزشکان شود.

وی افزود: امروز مطب‌های زیبایی از هر مکان دیگری شلوغ‌تر شده، زیرا تمامی تبلیغات فضای مجازی فریبنده و بخش قابل توجهی از آن‌ها غیرواقعی است.

عظیمی تصریح کرد: چهره اصیل ایرانی در حال تخریب است زیرا گرایش ۸۰ تا ۹۰ درصد مردم به جراحی‌های زیبایی است و این همه‌گیری خطرناک و نگران‌کننده می‌باشد.

این کارشناس گفت: اخلاق حرفه‌ای در هر شغلی لازم و ضروری است و در شغل پزشکی یک اصل مهم و حیاتی می‌باشد که جان بیمار به آن وابسته است.

وی ادامه داد: متخصصان پوست و زیبایی باید اخلاق حرفه‌ای را در کار بیش از پیش رعایت کنند تا از انجام عمل‌های جراحی غیرضرور خودداری کنند.

عظیمی افزود: امروز کسب درآمد در مطب‌های جراحی زیبایی یک اصل است و گاهی به نابودی فرد منجر می‌شود.

این متخصص تأکید کرد: دختران نوجوان و جوان زیبایی ذاتی دارند اما امروز نوجوانان ۱۲ تا ۱۵ ساله در صف‌های جراحی زیبایی هستند و سلامت و زیبایی خود را فدا می‌کنند.

وی بیان کرد: متأسفانه رسانه در افراد نیاز کاذب ایجاد می‌کند و فرد را تا محقق شدن خواسته می‌کشاند، اما برخی از مردم پس از عمل جراحی زیبایی پشیمان می‌شوند که هیچ سودی ندارد و گاه سلامت روان این افراد پس از جراحی به خطر می‌افتد.

عظیمی ادامه داد: فضای مجازی در کشور ما ر‌ها و ولنگار است و دشمن نیز ذائقه مخاطب ایرانی را با هوش مصنوعی شناخته و متناسب با علاقه‌مندی، محتوا در معرض دید مخاطبان می‌‎گذارد و به جد باید گفت که رسانه در آمار بالای جراحی زیبایی نقش داشته است.

وی در پایان اظهار داشت: باید با نظارت جدی جلوی فعالیتِ کلینیک‌های غیرمجاز گرفته شود زیرا امروز اکثر جراحی‌های تخصصی زیبایی در مراکز زیبایی و توسط غیرپزشکان انجام می‌شود.
منبع : تیتر یک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


شرکت های برگزیده